هگرم

هگرم

برنامه جامع تجارت الکترونیک با هفت گام روابط مدرن: هگرم
هگرم

هگرم

برنامه جامع تجارت الکترونیک با هفت گام روابط مدرن: هگرم

درباره روابط مدرن

       رویه رسمی آنچه امروزه معمولاً تحت عنوان "روابط عمومی" خوانده می شود ، به اوایل قرن 20 برمی گردد.

       از آن زمان ، روابط عمومی به شیوه های بی شماری تعریف شده است ، این تعریف اغلب در کنار نقش های تغییر یافته روابط عمومی و پیشرفت در فناوری در حال تکامل است.

      اولین تعاریف بر نمایندگی مطبوعات و تبلیغات تأکید داشتند ، در حالی که تعاریف مدرن تر از مفاهیم "تعامل" و "ایجاد رابطه" استفاده می کنند. در سال 1982 ، PRSA تعریف زیر را تصویب کرد: "روابط عمومی به یک سازمان و مردم کمک می کند تا متقابلاً با یکدیگر سازگار شوند."

      چند دهه بعد تعریف مدرن تری از روابط عمومی تهیه شد ، تعریفی که امروزه نیز وجود دارد: 

"روابط عمومی یک فرایند ارتباطی استراتژیک است که روابط سودمند متقابل را بین سازمان ها و عموم مردم ایجاد می کند."

PRSA

در هسته اصلی آن ، روابط عمومی تأثیرگذاری ، تعامل و ایجاد رابطه با ذینفعان اصلی در سیستم عامل های متعدد به منظور شکل دادن و قالب بندی برداشت عمومی از یک سازمان است. روابط عمومی نیز موارد زیر را در بر می گیرد:

پیش بینی ، تجزیه و تحلیل و تفسیر افکار عمومی ، نگرش ها و مسائلی که ممکن است برای کارهای خوب یا بیماری بر عملکردها و برنامه های سازمان تأثیر بگذارد.

مدیریت مشاوره در تمام سطوح سازمان با توجه به تصمیمات سیاستی ، دوره های عملیاتی و ارتباطات - از جمله ارتباطات بحرانی - با در نظر گرفتن تبعات عمومی آنها و مسئولیت های اجتماعی یا شهروندی سازمان.

محافظت از اعتبار یک سازمان.

تحقیق ، انجام و ارزیابی ، به طور مداوم ، برنامه های عملیاتی و ارتباطی برای دستیابی به درک عمومی آگاهانه لازم برای موفقیت اهداف یک سازمان. اینها ممکن است شامل بازاریابی باشد. مالی؛ جذب سرمایه؛ روابط کارمندان ، جامعه یا دولت ؛ و برنامه های دیگر.

برنامه ریزی و اجرای تلاشهای سازمان برای تأثیرگذاری یا تغییر در سیاست های عمومی.

تعیین اهداف ، برنامه ریزی ، بودجه بندی ، جذب و آموزش کارکنان ، ایجاد امکانات - به طور خلاصه ، مدیریت منابع مورد نیاز برای انجام همه موارد فوق.

نظارت بر ایجاد محتوا برای جلب مشارکت مشتری و تولید سرنخ.

در زیر برخی از رشته ها / توابع موجود در روابط عمومی آورده شده است:

  • ارتباطات شرکتی
  • ارتباطات بحران
  • ارتباطات اجرایی
  • ارتباطات داخلی
  • ارتباطات روابط سرمایه گذار
  • ارتباطات بازاریابی
  • بازاریابی یکپارچه / ارتباطات بازاریابی یکپارچه
  • روابط رسانه ای
  • ایجاد محتوا
  • مناسبت ها
  • رسانه های اجتماعی
  • چند رسانه ای
  • مدیریت شهرت
  • سخنرانی
  • روزنامه نگاری