هگرم

برنامه جامع تجارت الکترونیک با هفت گام روابط مدرن: هگرم

هگرم

برنامه جامع تجارت الکترونیک با هفت گام روابط مدرن: هگرم

بهانه ای برای دیدن کسانی که دیده نمیشوند

معصومه ملک

رییس اداره برنامه ریزی و امور استانها  در جمعیت هلال احمر

سرزمین روابط عمومی پر ازسبزه و  گل

روابط عمومی  مغز متفکر سازمان است که در دهه های اخیر کم کم جایگاه خاص خود را پیدا نموده و در حال گسترش به سمت تخصصی شدن است .

شرط بقا و تکامل انسانها ،سازمانها و نهادها ارتباط موثر می باشد که حلقه اتصال آن را روابط عمومی ترسیم می کند .  
حرفه روابط عمومی بسته به نگاه و نوع بهره وری با لاترین مقام سازمانی دارد که می تواند مثبت باشد یا منفی ،روابط عمومی یک جاده دو طرفه است که ریشه در قلب سازمان دارد و تصمیمات یک دستگاه را اثر بخش و نمایان تر نموده و بر دامنه فعالیتهایش تاثیرمی گذارد.دستیابی به اهداف کلان روابط عمومی بدون آگاهی و حمایت جدی مقا مات ارشد سازمانی امکان پذیر نمی باشد و این پشتیبانی موجب تقویت انگیزه نیروها ی شاغل در واحد روابط عمومی می شود .  کار کردن در روایط عمومی هلال احمر با تمام دغدغه ها و بحرانهایش ، لذت بخش می یاشد که با محوریت کمک به مردم شاهکار می آفریند.پویش ،جنبش و حرکت و جانفشانی در مسیر انساندوستی  حال انسان را روبراه  و خوب می کند وضمن بوی خوش عطر انسانیت همواره راه را روشن نموده و هدف رامشخص می نماید . آن همیشه در پشت صحنه برای دیده شدن فعالیت های سازمانی حرکت کرده و تلاش می نمایند در حالیکه خودشان یا کم دیده می شوند و یا اصلا دیده نمی شوند .

 هیچ طعمی شیرین تر از احترام به افکار عمومی در راستای پیشبرد اهداف سازمانی نمی باشد که با هنر و علم آمیخته شده است ،همکاران  ما در روابط عمومی  های  جمعیت هلال احمر سراسر کشور چه در سازمانهاو چه در استانها و شعب  همانند  چراغهای پر نور ی عمل می کنند که خودشان در پس پرده  بوده و نورشان با نحوه و نوع نگرش مدیر  به روابط عمومی تنظیم می شود. آنها همیشه  این چراغ روشن را در دست دارند وتلاش می کننداما گاهی  تحت شلیک اندیشه های سنتی برخی عوامل  و مسئولین کم نور  یا پر نور می شوند و کار شان را  تحت شعاع قرار می دهد، گاهی کم مهری ها  خستگی را به تنشان می گذارد اما عشق به خدمت و ثبت لحظه های خوب مردم ،انرژی آنان را مضاعف می کند  تا ادامه کار را با عشق در آمیخته کنندو به خدمت ادامه دهند .

تمام مدیران و کارکنان  روابط عمومی های سراسر کشور در این دو ماهه اخیر روزهای پر کار و تنش زایی را پشت سر گذاشتند طرح مسافران امداد نوروزی وگرامیداشت  هفته هلال احمر دو مناسبتی بود که فقط و فقط تلاش را می طلبید  و بس، زمان و مکان نمی شناخت  و زندگی و تعطیلات خانوادگی را  از چهارچوب اصلی مقررات خالی کرده بود لیکن  طعم شیرین خدمت و باور انساندوستی ،عوامل روابط عمومی چی هارا دو شاش امدادگران ، جوانان و داوطلبان قرار می داد تا دست مهربان خود را برای یاری  مردم بفشارند و در لحظه های سخت کنارشان باشند .  این ارتباط گران  بایک حس و دلبستگی عجیبی در تعامل بودند تا بنوانند نقش خودشان را ایفا نموده و پل ارتباطی مخاطبین و سازمان را ایجاد نمایند .سر زمین روابط عمومی پر از سبزه و گل می باشد که احتیاج به آبیاری دارد اما ساختار شکنی و عدم یکدست بودن تصمیمات آرامش سر زمین روابط عمومی را بهم زده و آنان را با سر در گمی روبرو می کند و در کارشان تنش بوجود می آورد.فقدان اختیارات روابط عمومی فرصت رشد و خدمت رسانی را گرفته و بهر ه گیری از ظرفیت ها را محدود و دشوار می سازد .ایجاد حس همبستگی و علاقه با رویکرد اخلاق مدارانه ،امنیت و درک سازمانی را بالا می برد و سبب ترویج فرهنگ کرامت که در راستای اهداف روابط عمومی است  شده و آن را هدایت می کند . روابط عمومی  سازمانها واستانها با تلاش خود انتظار تحول و ارتقا ، جایگاه سازمانی را از مسئولین دارند و به نگاه مسئو لین به روابط عمومی بعنوان یک تخصصو جایگاه امید بسته و تاکید می کنند .  تجربه و تخصص دو بال روابط عمومی هستند که نه تنها ضروری می باشند بلکه لازم و ملزوم هم هستند . کما اینکه مهارت و تجربه مهمتر از تخصص بوده وپختگی در کار و تجربه گاهی از تخصص سبقت می گیرد و رشد را بدنبال دارد .

جا ددارد  روز جهانی ارتبا طات و روابط عمومی را به تمام کسانیکه در این عرصه خدمت می کنند ،قلم می زنند ،ثبت لحظه ها می کنند و شور می افریندو با عشق کار می کنند  تبریک گفته  و خالطانه تلاش آنان را با محوریت کمک به مردم وبا همت و جانفشانی برخی اعضا ارج نهم و بگویم که شاهکار شما در قاب قلب امان جا دارد ،چرا که در مسیر توسعه ارزشهای انسانی حرکت نموده و اندیشه خود را بارور می کنید وبا تمام دغدغه ها و کمبودها صبوری می کنید ودر را ه ایفای نقش و وظیفه خود تلاش می کنید وتلخی آنرا با شیرینی وجو دتان در هم آمیخته وارائه می دهید .

خدا قوت جانانه و  مخصوص به مسئو لان روابط عمومی سازمانها ، استانها وشعب و تمام کارکنانی که به هر نحو با روابط عمومی همکاری می نمایند گفته و دستان همکاریشان را به گرمی می فشاریم و برای قلم و تصویر و....آنان گنجینه ای طراحی می کنیم تا بتوانیم توانمندیهایشان را ماندگار کنیم .جایگاه وارزش تک تک شما برای ما قابل تقدیر و ستایش است .  امیدوارم  در این مسیر و جاده  همواره موفق باشید .آرزوی ما سلامتی و درخشش شما در همه مراحل زندگیتان می باشد. پیام خالطانه ما به شما :روزتان مبارک ای روزنه های امید و تلاش

....................

 این مقاله من در 93/2/28به مناسبت روز جهانی ارتباطات و رمابط عمومی صفحه اوا نشریه پیام هلال چاپ شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.