رییس اداره برنامه ریزی و امور استانها در جمعیت هلال احمر
سرزمین روابط عمومی پر ازسبزه و گل
روابط عمومی مغز متفکر سازمان است که در دهه های اخیر کم کم جایگاه خاص خود را پیدا نموده و در حال گسترش به سمت تخصصی شدن است .
هیچ طعمی شیرین تر از احترام به افکار عمومی در راستای پیشبرد اهداف سازمانی نمی باشد که با هنر و علم آمیخته شده است ،همکاران ما در روابط عمومی های جمعیت هلال احمر سراسر کشور چه در سازمانهاو چه در استانها و شعب همانند چراغهای پر نور ی عمل می کنند که خودشان در پس پرده بوده و نورشان با نحوه و نوع نگرش مدیر به روابط عمومی تنظیم می شود. آنها همیشه این چراغ روشن را در دست دارند وتلاش می کننداما گاهی تحت شلیک اندیشه های سنتی برخی عوامل و مسئولین کم نور یا پر نور می شوند و کار شان را تحت شعاع قرار می دهد، گاهی کم مهری ها خستگی را به تنشان می گذارد اما عشق به خدمت و ثبت لحظه های خوب مردم ،انرژی آنان را مضاعف می کند تا ادامه کار را با عشق در آمیخته کنندو به خدمت ادامه دهند .
تمام مدیران و کارکنان روابط عمومی های سراسر کشور در این دو ماهه اخیر روزهای پر کار و تنش زایی را پشت سر گذاشتند طرح مسافران امداد نوروزی وگرامیداشت هفته هلال احمر دو مناسبتی بود که فقط و فقط تلاش را می طلبید و بس، زمان و مکان نمی شناخت و زندگی و تعطیلات خانوادگی را از چهارچوب اصلی مقررات خالی کرده بود لیکن طعم شیرین خدمت و باور انساندوستی ،عوامل روابط عمومی چی هارا دو شاش امدادگران ، جوانان و داوطلبان قرار می داد تا دست مهربان خود را برای یاری مردم بفشارند و در لحظه های سخت کنارشان باشند . این ارتباط گران بایک حس و دلبستگی عجیبی در تعامل بودند تا بنوانند نقش خودشان را ایفا نموده و پل ارتباطی مخاطبین و سازمان را ایجاد نمایند .سر زمین روابط عمومی پر از سبزه و گل می باشد که احتیاج به آبیاری دارد اما ساختار شکنی و عدم یکدست بودن تصمیمات آرامش سر زمین روابط عمومی را بهم زده و آنان را با سر در گمی روبرو می کند و در کارشان تنش بوجود می آورد.فقدان اختیارات روابط عمومی فرصت رشد و خدمت رسانی را گرفته و بهر ه گیری از ظرفیت ها را محدود و دشوار می سازد .ایجاد حس همبستگی و علاقه با رویکرد اخلاق مدارانه ،امنیت و درک سازمانی را بالا می برد و سبب ترویج فرهنگ کرامت که در راستای اهداف روابط عمومی است شده و آن را هدایت می کند . روابط عمومی سازمانها واستانها با تلاش خود انتظار تحول و ارتقا ، جایگاه سازمانی را از مسئولین دارند و به نگاه مسئو لین به روابط عمومی بعنوان یک تخصصو جایگاه امید بسته و تاکید می کنند . تجربه و تخصص دو بال روابط عمومی هستند که نه تنها ضروری می باشند بلکه لازم و ملزوم هم هستند . کما اینکه مهارت و تجربه مهمتر از تخصص بوده وپختگی در کار و تجربه گاهی از تخصص سبقت می گیرد و رشد را بدنبال دارد .
جا ددارد روز جهانی ارتبا طات و روابط عمومی را به تمام کسانیکه در این عرصه خدمت می کنند ،قلم می زنند ،ثبت لحظه ها می کنند و شور می افریندو با عشق کار می کنند تبریک گفته و خالطانه تلاش آنان را با محوریت کمک به مردم وبا همت و جانفشانی برخی اعضا ارج نهم و بگویم که شاهکار شما در قاب قلب امان جا دارد ،چرا که در مسیر توسعه ارزشهای انسانی حرکت نموده و اندیشه خود را بارور می کنید وبا تمام دغدغه ها و کمبودها صبوری می کنید ودر را ه ایفای نقش و وظیفه خود تلاش می کنید وتلخی آنرا با شیرینی وجو دتان در هم آمیخته وارائه می دهید .
خدا قوت جانانه و مخصوص به مسئو لان روابط عمومی سازمانها ، استانها وشعب و تمام کارکنانی که به هر نحو با روابط عمومی همکاری می نمایند گفته و دستان همکاریشان را به گرمی می فشاریم و برای قلم و تصویر و....آنان گنجینه ای طراحی می کنیم تا بتوانیم توانمندیهایشان را ماندگار کنیم .جایگاه وارزش تک تک شما برای ما قابل تقدیر و ستایش است . امیدوارم در این مسیر و جاده همواره موفق باشید .آرزوی ما سلامتی و درخشش شما در همه مراحل زندگیتان می باشد. پیام خالطانه ما به شما :روزتان مبارک ای روزنه های امید و تلاش
....................این مقاله من در 93/2/28به مناسبت روز جهانی ارتباطات و رمابط عمومی صفحه اوا نشریه پیام هلال چاپ شد.