تقریبا دوسوم (۶۵ درصد) برندهای با ارزش جهان هماکنون در اینستاگرام حساب کاربری فعال دارند و معمولا همه آنها حداقل هفتهای یک عکس در اینستاگرام خود میگذارند.
در ماه مارس سال ۲۰۱۰ در سان فرانسیسکو هنگامیکه کوین سیستروم و میشل برزیل
برروی HTML5 کار میکردند، ایدهای خلق شد که دنیایی عکس و عکاسی را متحول
کرد. آنها به این ضرورت پیبرده بودند که آدمی بیش از هرچیز نیازمند
برقراری ارتباط با همنوعانش است و به همین دلیل کاربران شبکههای اجتماعی روز به روز درحال افزایش هستند. ایده آنها برقراری ارتباط آدمها از طریق عکس بود. ایده آنها اینستاگرام (instagram)
نام گرفت. اما اتفاق بزرگ، خرید یک میلیارد دلاری اینستاگرام توسط فیسبوک،
ارزشی برای این سایتِ دو ساله ایجاد کرد که بیش از ارزش روزنامه
نیویورکتایمز با ۱۶۱ سال قدمت بوده است. بر اساس تحقیقات ارزش گذاری، ارزش نیویورک تایمز معادل ۹۴۶ میلیون دلار است.
در اینستاگرام، کاربران میتوانند از زندگی روزمره خود، وقایع و هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک گذارند. اما این به اشتراک گذاری فقط محدود به دستگاههای همراه از جمله تلفنهمراه و تبلت است.
این اپلیکیشن محبوب ابتدا در نسخه iOS و بعد اندروید عرضه شده و هماکنون کاربران از طریق وب نیز میتوانند عکسها و پروفایلهای ایسنتاگرامی را مشاهده کنند.
در همان ابتدای معرفی، این اپلیکیشن در لیست ۲۵ برنامه برتر
پلتفرم iOS قرار گرفت و تعداد کاربران آن روز به روز بیشتر شد تا جائیکه
بعد از دو ماه یک میلیون کاربر عضو آن شدند. کارگزاران بورس، در همان زمان
اینستاگرام را به ارزش ۲۵ میلیون دلار تخمین زدند. در ۳ آوریل سال ۲۰۱۲
اینستاگرام برای آندروید منتشر شد و در کمتر از یک روز یک میلیون بار
دانلود شد. در همان هفته ارزش سهام اینستاگرام در بورس به ۵۰۰ میلیون دلار
رسید. به تازگی فیسبوک اینستاگرام را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. شرکتی که در مجموع ۱۰ کارمند هم نداشت.
کاربران اینستاگرام
اینستاگرام به عنوان یک رسانه اجتماعی
تا دسامبر ۲۰۱۰ در حدود یک میلیون کاربر داشت. در ژوئن ۲۰۱۱ به ۵ میلیون
کاربر و در سپتامبر همان سال به ۱۰ میلیون کاربر رسید. در آوریل ۲۰۱۲ به
بیش از ۳۰ میلیون کاربر رسید.
در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد و بیش از ۵ میلیارد تصویر ارسال
شده دارد. براساس گزارشات اعلام شده هر ماه حدود ۱۰ میلیون کاربر جدید
میگیرد که از هر دو پلتفرم اندروید و iOS هستند. اینستاگرام در ژولای ۲۰۱۲
اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون عکس توسط کاربران آپلود شده است. این تعداد به
۱۵۰ میلیون در ماه آگوست ۲۰۱۲ رسید.
کاربرد اینستاگرام
این اپلیکیشن میتواند افکتهای تصویری جالبی را روی عکسها ایجاد کند. با
این اپلیکیشن میتوانید عکسهایی را که دارای جلوههای جالبی هستند ایجاد
کنید و آنها را با دیگر کاربران شبکه اینستاگرام به اشتراک بگذارید، همچنین
میتوانید هر روز عکسهای زیادی را که دیگر کاربران میگیرند و این
افکتها را روی آنها ایجاد میکنند نگاه کنید و آنها را دنبال کنید
(Follow)، نظربگذارید(Comment) و بپسندید (Like) و لذت ببرید. همه این
کارها روی تلفن همراه شما اتفاق میافتد.
به تازگی افزونه مخصوص وردپرس این سرویس منحصر به فرد،توسط Obox Design
منتشر شده است. اکنون کاربران وردپرس قادرند گالری های زیبا و شگفت انگیزی
از تصاویر موجود در حساب اینستاگرام خود را در سایت و وبلاگ خود به راحتی
به اشتراک بگذارند. از قابلیتهای این افزونه میتوان به وارد شدن اتوماتیک
تمام عکسهای موجود در حساب کاربری اینستاگرام در هنگام تصدیق و تطبیق
حساب کاربری خود، انتخاب و وارد کردن گروهی تصاویر به پستها ، نوشتههای
وردپرس و ساخت گالری تصاویر در وردپرس به کمک تصاویر موجود در اینستاگرام
خود را نام برد.
آپلود عکس
یکی از قابلیتهای خوب اینستاگرام امکان ارسال عکس بر روی شبکههای اجتماعی چون توییتر ،فیسبوک ، فلیکر ، تامبلر و فوراسکوئر است.
بدین معنا که ضمن آپلود عکس بر روی اینستاگرام شما میتوانید آن را همزمان
در این رسانههای اجتماعی نیز ارسال کنید. در این ارسالها نیازی به آپلود
مجدد نیست و منبع عکس همان اینستاگرام خواهد بود.
جستجو در اینستاگرام
در اینستاگرام جستجو بر اساس کلمات کلیدی یا همان تگها انجام میشود. یعنی
حتما باید تگی وجود داشته باشد تا شما عکس را پیدا کنید! به این ترتیب می
توانید عکسهای مورد علاقه خود را پیدا کنید و یا عکاس آن را دنبال (Follow)
کنید.
براساس این نمودار، مقایسه سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ با ۲۰۱۳ میتوان رشد فعالیت برندهای بزرگ در اینستاگرام را درک کرد.
گفتنی است، اینستاگرام اپلیکیشن موبایلی است که حال تبدیل به یک شبکه اجتماعی عکس و ویدیو تحت موبایل شده است. این اپلیکیشن محبوب ابتدا در سال ۲۰۱۰ در نسخه iOS و بعد اندروید عرضه شده و هماکنون کاربران از طریق وب نیز میتوانند عکسها و پروفایلهای ایسنتاگرامی را مشاهده کنند. فیسبوک سال گذشته اینستاگرام را به ارزش یک میلیارد دلار خرید و هماکنون بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دارد.
منبع: mashable
-------------------------------------
اپلیکیشن به اشتراکگذاری عکس و ویدیوی اینستاگرام امروز جایگاه نسبتا بالایی در ایران دارد. اپلیکیشنی که برخلاف سایر رسانههای اجتماعی معروف در ایران فیلتر نیست.
براساس اینفوگرافی که نیتروگرام درباره جنسیت کاربران در اینستاگرام منتشر کرده است، اینستاگرام در خاورمیانه و هندوستان مردانه است! کاربران اینستاگرام ایران بعد از عربستان صعودی (۸۵ درصد) رتبه دوم کاربران مردانه اینستاگرام منطقه را دارند. به عبارتی ۸۲ درصد کاربران اینستاگرام در ایران مرد هستند.
بعد از عربستان و ایران، هندوستان رتبه سوم کاربران مردانه اینستاگرام را با ۷۵ درصد داراست.
اینستاگرام اپلیکیشن موبایلی است که حال تبدیل به یک شبکهاجتماعی عکس و ویدیو تحت موبایل شده است. این اپلیکیشن محبوب ابتدا در سال ۲۰۱۰ در نسخه iOS و بعد اندروید و سپس سال ۲۰۱۳ ویندوز فون عرضه شده و هماکنون کاربران از طریق وب نیز میتوانند عکسها و پروفایلهای اینستاگرامی را مشاهده کنند.
اینستاگرام درحال حاضر بیش از ۱۵۰میلیون کاربر دارد که نیمی از آنها روزانه به آن سر میزنند.
-----------------------------------------------