هگرم

هگرم

برنامه جامع تجارت الکترونیک با هفت گام روابط مدرن: هگرم
هگرم

هگرم

برنامه جامع تجارت الکترونیک با هفت گام روابط مدرن: هگرم

دانلود ۲۰ مورد از بهترین برنامه های چت و تماس با موبایل

همه می دانیم که پیامک یا همان SMS خودمان در حال تبدیل شدن به یک ابزار از مد افتاده و هزینه بر است .

مطمئنا هنوز مردم از آن استفاده خواهند کرد (چه چیزی SMS را در سال ۲۰۱۵ زنده نگه‌داشته؟) ، اما هنوز انبوهی از برنامه های چت در موبایل هستند که چندین قدم از آن جلوتر هستند ، آنها خدمات چندرسانه ای ، چت های گروهی ، تماس های تصویری ، بازی و خیلی خدمات دیگر ارائه می دهند که sms قدیمی فاقد آن است .منظورمان همان برنامه های گفتگوی گروهی مانند وایبر ، لاین ، تانگو و … هستند که حتما اسم چند موردشان را شنیده اید .

   در همین ارتباط بخوانید : ۵ برنامه چت کردن با گوشی های آندروید (ANDROID)

اما انقدر تعداد این برنامه ها زیاد است که انتخاب گزینه مناسب از بین آنها ،می تواند کار به غایت مشکلی باشد . برای اینکه در زمینه انتخاب برنامه چت مناسب کمک تان کرده باشیم می خواهیم در این مطلب تقریبا تمام برنامه های موجود را کاملا بررسی کرده و بهترین ها را انتخاب کنیم .

  1. WhatsApp
  2. GroupMe
  3. Line
  4. WeChat
  5. KakaoTalk
  6. Kik
  7. Tango
  8. Cubie
  9. Facebook Messenger
  10. Hike
  11. Google Hangouts
  12. Maaii
  13. iMessage – FaceTime
  14. BBM
  15. Rounds
  16. SnapChat
  17. Skype
  18. Viber
  19. NimBuzz
  20. ChatOn

 

۱- WhatsApp

whatsapp به کمی معرفی نیاز دارد چون مسلما محبوب ترین برنامه پیام رسان یا همان چت دنیاست . این را بیش از ۳۰۰ میلیون کاربری که ماهانه از آن استفاده می کنند به ما می گوید .سادگی جزئی از هسته این سرویس است بطوریکه حتی پدر و مادر ها و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هم باید بتوانند با استفاده از آن پیام های متنی ، صوتی و عکس ارسال کنند .

اگر بخواهید از واتز اپ استفاده کنید باید سالانه حدود ۰٫۹۹ دلار (تقریبا ۳ هزارتومان) پرداخت کنید – البته سال اول استفاده رایگان است . همچنین طیف وسیعی از موبایل ها را نیز پشتیبانی می کند .

whatsapp

مزایا : سادگی در استفاده و محبوبیت بالا به اندازه ای که احتمالا خیلی از دوستان تان این اپلیکیشن را نصب کرده اند .

معایب : در حالی که گران نیست ولی رایگان هم نیست ! و نیز فاقد امکانات پیچیده تری است که شاید برخی افراد دنبالش باشند .

نتیجه گیری : برنامه ای ضروری .

دانلود : iOS | Android | Windows Phone | BlackBerry | دانلود مستقیم فایل APK  | دیگر سیستم ها


۲- GroupMe

همانطور که از نامش پیداست ، این برنامه مخصوص چت گروهی است . کاربران می توانند پیام های متنی ، عکس ها ، ویدیو ها و موارد دیگر را در این سیستم به اشتراک بگذارند که در بسیاری از پلتفرم های موبایل حتی کامیپوتر رومیزی قابل نصب و استفاده است.

GroupMe – که متعلق یه Skype است – سعی کرده همه چیز را ساده نگه دارد .مثل WhatsApp همه چیز بر پایه متن است و خبری از تماس صوتی و تصویری نیست به همین دلیل هم حرفه ای ها و هم غیرحرفه ای ها می توانند به یک اندازه از آن استفاده کنند.

groupme

مزایا : استفاده از آن آسان است و در کلی از پلتفرم ها (مثل آندروید ، آی او اس ) در دسترس است ، حتی در وب .

معایب : هیچ نوع امکان تماسی و امکانات مربوط به محتوا در آن وجود ندارد

نتیجه گیری : یک برنامه سرراست برای همه . گروپ می شبیه گروه های فیس بوک با قابلیت بروزرسانی لحظه ای برای موبایل است .

دانلودiOS | Android | Windows Phone | دانلود مستقیم فایل APK  | کامپیوتر


۳- Line

یک برنامه چت محبوب مخصوصا در ایران که از یک شرکت اینترنتی کره ای در ژاپن متولد شد .این برنامه امکانات بسیار بیشتری از یک اپلیکیشن چت صرف ارائه می دهد .کاربران می توانند پیام های متنی ساده برای هم بفرستند ، چت های گروهی ترتیب دهند ، عکس و ویدیو برای هم ارسال کنند و حتی تماس صوتی و تصویری با دیگر کاربران لاین بگیرند .

Line رایگان است ولی کاربران می توانند برای دسترسی به امکانات مجازی مثل شکلک ها و بازی ها هزینه پرداخت کنند .لاین از بیش از ۴۰ برنامه در داخل خود پشتیبانی می کند (مثل یک برنامه جذاب عکاسی) و مدیرانش در حال برنامه ریزی جهت ارائه برنامه موزیک و مرکز خرید هستند .

line1

مزایا : یکی از کامل ترین مجموعه امکانات گفتگو و چت آنلاین را یکجا ارائه می دهد ، حتی تماس تصویری ویدیویی .

معایب : با توجه به این امکانات زیاد امکان اینکه کاربران در تنظیمات ان گم شوند و یا آنها را پیدا نکنند زیاد است .

نتیجه گیری : یک انتخاب عالی برای کسانی که می خواهند کاری بیشتر از جایگزین شدن sms انجام دهند .

دانلودiOS | Android | Windows Phone | BlackBerry | دانلود مستقیم فایل APK  | دیگر سیستم ها/کامپیوتر


۴- WeChat

این برنامه ساخت کشور چین را با فیس بوک و نیز لاین مقایسه می کنند . زیرا توانسته است امکانات شبکه های اجتماعی شبیه facebook را در یک برنامه چت بگنجاند . Wechat قراردادی نیز با لیونل مسی -ستاره فوتبال دنیا – به امضا رسانده است تا بتواند محبوبیت خود را در خارج از چین و آسیا نیز بهبود بخشد .

ویچت تمام امکانات معمول برنامه های گفتگوی موبایل را ارائه می دهد . پیام های چند رسانه ای / چت گروهی / ضبط صدا و ارسال آن در کنار تماس صوتی و ویدیویی و امکان اتصال به حساب های کاربری شرکت های دیگر .این برنامه همچنین امکان جستجو نیز دارد که برای یافتن افراد جدید جهت گفتگو بسیار محبوب است.

wechat

مزایا : وجود کلی امکانات مختلف و امکان یکی شدن(Integrate) با دیگر برنامه ها

معایب : وجود برخی حرف و حدیث ها در مورد یک سرویس چینی باعث می شود در غرب بصورت خیلی گسترده مورد استفاده قرار نگیرد .برای ما ایرانی ها زیاد مشکلی نیست احتمالا!

نتیجه گیری : یک گزینه خوب دیگر اگر مثل ما برنامه لخت و بی امکانات نمی خواهید

دانلودiOS | Android | Windows Phone | BlackBerry | دانلود مستقیم فایل APK  | دیگر سیستم ها


۵- Kakao Talk

یکی دیگر از برنامه های چت رایگان و آسیایی است — اینبار از کره —  Kakao Talk یک برنامه جذاب و متمرکز روی خصوصیات مولتی مدیا است ولی کاربران خارجی به نسبت کمی دارد .

Kakao Talk بهترین رنج از بازی ها را در بین برنامه های چت ارائه می دهد ، به عقیده ما البته ، و تمام امکانات معقول یک برنامه چت مثل چت گروهی و چندرسانه ای و حتی برقراری تماس های صوتی و ویدیویی بین کاربران را نیز ارئه می دهد.البته باید وجود کلاینت های این برنامه برای کامپیوتر و Mac و نیز وجود یک لانچر برای آندروید را نیز اضافه کرد که البته لانچر Kakao فعلا فقط در کره قابل دسترس است.

kakaotalk1

مزایا : وجود بازی های خیلی خوب و امکانات خیلی کامل تماس و گفتگو

معایب : خیلی از کاربرانش کره ای هستند و برنامه یه جورایی آسیایی سازی شده است برای همین ممکن است برای همه دلچسب نباشد

نتیجه گیری : برنامه جالبی است اما تا زمانی که کره نباشید و یا طرفدار دو آتیشه سرویس های چت نباشید ، به نظر نمی رسد نیازی به آن پیدا کنید

دانلودiOS | Android | Windows Phone | BlackBerry | دانلود مستقیم فایل APK  | کامپیوتر


 ۶- Kik

کیک — برای کاربران اینستاگرام در ایران نامی آشناست — از معدود برنامه ها چت رایگان است که وارد کردن شماره موبایل برای ثبت نام لازم نیست و تنها کاری که لازم است ، ورود یک نام کاربری و ایمیل است .

این پروسه ساده ثبت نام باعث محبوبیت زیاد آن — مخصوصا در دستگاه های iPod ، تبلت ها و وسایل دیگری که فاقد سیم کارت هستند — شده است .ضمن اینکه در بین جوانان هم بسیار محبوب است .همچنین از طریق وب نیز می توانید از آن استفاده کنید که به دلیل ساختار آن ، تا حد زیادی شبیه خود برنامه است

kik

مزایا : به شماره تلفن نیازی ندارد ، به سادگی سفارشی می شود و از یک مرورگر نرم و راحت برخوردار است.

معایب : در آمریکای شمالی بچه ها علاقه مند به استفاده از آن هستند پس ممکن است خیلی از کاربران آن را نشناسید کاملا !

نتیجه گیری : یکی از برنامه های مورد علاقه ما ، باید از مرورگر توکارش ممنون بود.

دانلودiOS | Android | Windows Phone  | دانلود مستقیم فایل APK


۷- Tango

تانگو در صحنه رقابت به عنوان یک برنامه چت ویدیویی طوفان به پا می کند و این مشخصه هنوز به عنوان مهمترین بخش تانگو حفظ شده است .اگرچه شامل تماس های صوتی ، بازی و برنامه کامپیوتر (کلاینت) نیز می شود.

مثل خیلی از سرویس های مشابه آسیایی ، دو کاربر تانگو می توانند با هم بازی کنند البته با فرض اینکه هر دو کاربر بازی را دانلود کرده باشند .تانگو از نظر امکانات معمول سرویس های مشابه نیز کم ندارد و از پیام های متنی معمولی ، چت گروهی ، ویدیو ، به اشتراک گذاری ویدیو و عکس و … پشتیبانی می کند.

tango

مزایا : کیفیت عالی تماس های ویدیویی در پلتفرم های مختلف

معایب : Tango از سایر برنامه های مشابه مثل WhatsApp پیچیده تر است بنابراین شاید برای همه مناسب نباشد.

نتیجه گیری : یک انتخاب خوب برای تماس های ویدیویی(تصویری) . تانگو به تازگی وارد عرصه بازی شده است و عناوین معتبری نیز از سازندگان خوب بازی به گوش می رسند.

دانلودiOS | Android | دانلود مستقیم فایل APK | کامپیوتر/دیگر سیستم ها


۸- Cubie

این برنامه تایوانی بیشتر روی کشیدن تمرکز کرده است . کاربران می توانند doodle ها یا همان طرح های مختلف را بکشند و به دیگران ارسال کنند.البته همراه این قابلیت با مزه کلی ویژگی های دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

گذشته از کلیات ، کوبی شدیدا یک سیستم مالتی مدیاست .همه گفتگوها شامل یک گالری تصاویر اختصاصی از چت هایی است که با هر کدام از دوستان تان کرده اید . امکان تماس صوتی و فرستادن پیام های صوتی ، به اشتراک گذاری مکان سکونت ، ویجت youtube ، شکلک های مختلف و … نیز گویای همین موضوع هستند.

cubie

مزایا : یک برنامه چت که شدیدا روی موضوع چند رسانه ای فوکوس کرده است و می تواند گفتگوهای جذابی را بین دوستان رقم بزند.

معایب : خیلی آسیایی از آب در آمده است و ممکن است مورد قبول همه قرار نگیرد .از تماس های ویدیویی نیز پشتیبانی نمی کند.

نتیجه گیری : یکی از برنامه های منحصر به فرد که در آسیا محبوب مانده است ، مخصوصا در بین خانم ها .

دانلود : iOS | Android | دانلود مستقیم فایل Apk


۹- Facebook Messenger

فیس بوک نیاز به معرفی ندارد.این برنامه پیام رسان نسخه جداگانه ای از سرویس پیام رسان فیس بوک است .از زمانی که فیس بوک قسمت چت را از برنامه اصلی خود جدا کرد ، اگر بخواهید با دوستان تان گفتگوی خصوصی انجام دهید باید این برنامه را جداگانه دانلود و نصب نمایید .

Messenger شامل چت متنی ، چت گروهی ، به اشتراک گذاری عکس و ویدیو و حتی شکلک نیز می شود .شانس آورده اید که بسیاری از دوستان تان در فیس بوک عضو هستند ، و حتی اگر این برنامه را روی گوشی شان نصب نکرده باشند ، پیام هایی که ارسال کرده اید به قسمت Messages در فیس بوک شان می رود و گم نمی شود .

facebookmessenger

مزایا : تقریبا خیلی از دوستان ما از فیس بوک استفاده می کنند بنابراین متقاعد کردن شان برای نصب این برنامه نباید سخت باشد .

معایب : فاقد چت ویدیویی و بازی است . اما علاوه بر این هیچ نشانی از یک برنامه خاص و متفاوت چت در خود ندارد .

نتیجه گیری : برنامه خوبیست ولی در دنیایی که ما وقت زیادی را در فیس بوک صرف می کنیم ، بسیاریاز مردم دوست دارند به جای مسنجر فیس بوک از برنامه های اختصاصی چت و گفتگو استفاده کنند (اگر برنامه اختصاصی ندارید ، گزینه خوبیست)

دانلودiOS | Android | دانلود مستقیم فایل APK | وب


۱۰- Hike

هایک هندی بیشتر روی پیام رسانی متنی تمرکز کرده است و به کاربران اجازه به اشتراک گذاری متون ، تصاویر ، ویدیو ، پیام صوتی ،چت گروهی — و بهره مندی از یک timeline مینیمال تر از wechat — را نیز می دهد .این برنامه از قابلیت ارسال sms نیز پشتیبانی می کند که برای چت های گروهی قابلیت مفیدی است ولی فعلا فقط در هند قابل استفاده است . Hike همچنین شکلک های جالبی دارد به علاوه امکان شیر کردن مکان فعلی کاربر را نیز دارد .به اکثر زبان های اروپایی نیز ترجمه شده است .

hike

مزایا : طراحی منظم و سبک که همه امکانات چت کردن را شامل می شود — خود بنده به خاطر کارکرد سریع و بدون لک و نیز شکلک های دوست داشتنی از آن استفاده می کنم —

معایب : قابلیت ارسال SMS فقط در داخل هند فعال است ، به علاوه امکان برقراری تماس های تصویری و صوتی را ندارد .

نتیجه گیری : استفاده از آن مخصوصا در اروپا در حال رشد است و با امکانات غنی خود برنامه ثانویه — و یا پیش فرض — مناسبی جهت چت کردن با موبایل است .

دانلودiOS | Android | Windows Phone | BlackBerry | دانلود مستقیم فایل APK


۱۱- Google Hangouts

گوگل هنگ اوتز هر یه نوع تماس مجازی یعنی تماس ویدیویی ، صوتی و متنی را ممکن می سازد و برای پلتفرم های Android , iOS و کامپیوتر (از طریق وب) ارائه شده است .

این برنامه می تواند گفتگوی ویدیویی چند نفره را بر پایه Google+ برپا نماید و در این مورد کاملا بر خلاف سایر اپلیکیشن های چت تصویری است زیرا برقراری تماس های گروهی تصویری — یا همان ویدیویی — چند نفر در یک تماس رایگان است .پیام های متنی Google Hangouts نیز ساده هستند و اساسا جایگزین Google Talks شده است .

hangouts1

مزایا : در خیلی از پلتفرم ها می توان از آن استفاده کرد . قابلیت چت ویدیویی چند نفره آن رایگان است .به عنوان برنامه SMS موبایل هم می تواند جایگزین شود.

معایب : از ارسال SMS (هنوز) پشتیبانی نمی کند . چت متنی آن خیلی ساده است .

نتیجه گیری : یک برنامه کامل برای در تماس بودن با دوستان ، اعضای خانواده و همکاران تان .

دانلود : iOS | Android | دانلود مستقیم فایل Apk


۱۲- Maaii

مایی یکی از برنامه های است که امکان برقراری تماس با تلفن های خانگی را ممکن می کند و امکان برقراری تماس با کاربران خود مایی نیز به رایگان ارائه شده است .شما می توانید اعتبار مورد نیازتان را بخرید و یا با کامل کردن وظایف درون برنامه به رایگان دریافت کنید .

جالب است بدانید این برنامه توسط کارمندان سابق Skype ایجاد شده است ولی هنوز راه زیادی تا یه برنامه تراز اول بودن در پیش دارد . Maaii همچنین امکان چت گروهی ، به اشتراک گذاری فایل های چند رسانه ای ، شکلک های مختلف و … را در خود دارد .

maaii2

مزایا : امکان برقراری تماس های بین المللی فوق العاده با کیفیت و به صرفه در کنار یک پیام رسان همه کاره .

معایب : این همه امکانات برنامه را پیچیده تر از بقیه رقبا کرده است .

نتیجه گیری : یک گزینه جالب توجه جهت برقراری تماس های بین المللی

دانلود : iOS | Android | دانلود مستقیم فایل Apk


۱۳- iMessageFaceTime

این دو برنامه Apple از هم مجزا هستند و چون با برنامه های دیگر رقابت می کنند و بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر دارند یکجا قرارشان دادیم . همین تعداد کاربر روزانه حدود ۲ میلیارد پیام ارسال می کنند .

برنامه های فوق فقط بر روی دستگاه اپل قابل نصب هستند : iMessage جایگزین sms می شود و پیام ها و مباحث چندرسانه ای را بین دو کاربر از طریق اینترنت ارسال می کند و رایگان است . FaceTime نیز امکان برقراری تماس های یک به یک را مهیا می سازد ، شبیه اسکایپ و اگر از سیستم عامل iOS 7 استفاده می کنید از قابلیت تماس صوتی نیز بهره مند خواهید شد .

imessage-facetime

مزایا : هر دو برنامه کاربری ساده ای دارند . iMessage به صورت هوشمندانه ای جایگزین SMS گوشی می شود اگر هر دو کاربر از سیستم عامل iOS استفاده کنند و هر دو آنلاین باشند .

معایب : هر دو برنامه فقط مخصوص کاربران iOS و Mac هستند در ضمن امکانات شان از رقبای شان که مخصوص چت و تماس های اینترنتی هستند به نسبت ساده تر است .

نتیجه گیری : دو برنامه چت به شدت کاربردی برای کاربران اپل

دانلود : فقط به صورت سرویس های توکار iOS و Mac قابل دسترسی هستند .


۱۴- BBM

مسنجر BlackBerry برنامه ارجینال چت گوشی های بلک بری است که به صورت فزاینده ای در حال به حاشیه رانده شدن هستند . این برنامه بالاخره در سال ۲۰۱۳ برای iOS و Android نیز عرضه شد . در ضمن برای Windows Phone نیز در دسترس است .

این برنامه شامل کانال های مختلف ، امکان برقراری تماس های ویدیویی و صوتی بوده و نیز در همین اواخر برپایه چند پلتفرم ارائه شده است .
add-person1
مزایا :طیف گسترده ای از امکانات است به علاوه امنیت مثال زدنی بلک بری را پشت خود دارد .

معایب : اکثر کاربران در حال حاضر به دیگر برنامه های مشابه کوچ کرده اند .

نتیجه گیری : چند سال قبل می توانست تغییر دهنده بازی باشد !

دانلود iOS | Android | Windows Phone | BlackBerry | دانلود مستقیم فایل APK


۱۵- Rounds

Round برنامه ی مخصوص تماس های ویدیویی است که به کاربران Android و iOS اجازه می دهد به صورت زنده با هم در تماس باشند .

Round فقط در مورد ویدیو نیست البته ، بلکه می خواهد امکان ارتباطات بین دو نفر را آسان تر کند برای همین ویژگی های مثل بازی کردن با دوستان ، تماشای ویدیو های Youtube، ارسال پیام متنی هنگام تماس صوتی و ویدیویی ویا از داخل برنامه را در خود گنجانده است .همچنین امکانات جذاب دیگری نیز در آن قرار دارد تا بتواند تجربه متفاوت تری نسبت به بقیه رقبا ارائه دهد .

rounds

مزایا : شامل طیف وسیعی از فعالیت ها برای تکمیل تماس ویدیویی ، که تماس یا اعضای خانواده و دوستان را به تفریح بدل می کند .

معایب : پیام های صوتی پشتیبانی نمی شود و نیز تعدادی از امکانات ممکن است برای بعضی از کاربران نامانوس باشند .

نتیجه گیری : یک جایگزین مناسب برای Skype جهت تماس های ویدیویی

دانلود : iOS | Android | دانلود مستقیم فایل Apk


۱۶- SnapChat

snapchat یک برنامه چت است یا یک شبکه اجتماعی ؟ در ابتدا این برنامه فیس بوک را کمی نگران کرد ولی کم کم به فراموشی سپرده شد ، اما همچنان یکی از راه های محبوب جهت ارتباط بین کاربران است و برای همین در لیست ما قرار دارد .

یک معرفی سریع جهت کسانی که اطلاعات کافی در مورد آن ندارند : اسنپ چت یک برنامه چت کردن است و به کاربرانش اجازه می دهد عکس هایی را به اشتراک بگذارند که در ۱۰ ثانیه یا کمتر منقضی می شود .اخیرا از قسمتی بنام “داستان ها” نیز رونمایی کرد که به کاربران امکان قرار دادن عکس بدون منقضی شدن را می دهد .

snapchat

مزایا : اگر در آمریکا زندگی می کنید این برنامه در آنجا بین جوانان بسیار متداول است و اکثرا از آن استفاده می کنند.

معایب : مفهوم انقضای تصاویر برای بعضی از کاربران قابل پذیرش نیست ، به علاوه برنامه برای کاربران تازه وارد نسبتا پیچیده است .

نتیجه گیری : برنامه ای برای خانم ها که بیرون از ایالات متحده کاربران محدودی دارد.

دانلود : iOS | Android | دانلود مستقیم فایل Apk


۱۷- Skype

اسکایپ نامی آشنا برای همه ماست ولی روی موبایل از یک نقطه رنج می برد و آن اینست که اسکایپ برای کامیپوترهای رومیزی طراحی شده است نه موبایل .

همانند برنامه های PC و Mac اسکایپ ، نسخه موبایل آن نیز امکان برقراری تماس های رایگان صوتی و تصویری و مبادله پیام متنی را به کاربران می دهد .Skype معمولا متهم بوده است که بین برنامه کامپیوتر خود و برنامه موبایل اش همخوانی و تناسب وجود ندارد ولی در نسخه جدیدی از آن بسیاری از این مشکلات تا حد قابل توجهی رفع شده است.

skype

مزایا : کیفیت خوب تماس های ویدیویی و یک کلاینت فوق العاده برای دسکتاپ

معایب : در مقایسه با رقبای سطح اول خود روی موبایل، خیلی سنگین و ناقص به نظر می رسد .

نتیجه گیری : Skype به یکی از مشهورترین برنامه های تماس و پیام رسانی اینترنتی  تبدیل شده است ، همین کافیست تا آن را به یک برنامه مهم تبدیل کند .

دانلود : iOS | Android | Windows Phone | دانلود مستقیم فایل Apk


۱۸- Viber

وایبر ، وایبر و وایبر ! فکر نمی کنم کسی باشد که در ایران اسم این برنامه را نشنیده باشد . وایبر یک برنامه بسیار محبوب جهت برقراری تماس های ویدیویی است . برخلاف Skype ، وایبر در ابتدا برای موبایل طراحی و عرضه شد ولی اخیرا نسخه کامپیوتر آن نیز ارائه شده است .

علاوه بر تماس چند رسانه ای ، وایبر امکان چت متنی نیز دارد که به همراه شکلک های به سبک آسیایی عرضه شده است . این برنامه اوایل سال ۲۰۱۴ توسط غول تجارت الکترونیک ژاپن یعنی Rakuten خریداری شد و پلن هایی برای افزودن بازی و فروشگاه به آن در آینده وجود دارد .

viber

مزایا : تماس ویدیویی با کیفیت ، جامعه کاربری بالا در ایران

معایب : قابلیت های مربوط به پیام های متنی آن مقداری کمتر از دیگر بخش ها توسعه داده شده است .

نتیجه گیری : یک برنامه موبایل عالی برای برقراری تماس ها

دانلود iOS | Android | دانلود مستقیم فایل APK | کامپیوتر/دیگر سیستم ها


۱۹- NimBuzz

این برنامه هندی یک بسته کامل از امکانات است : تماس ویدیویی / صوتی ، به استراک گذاری فایل ، چت ، بازی و پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف .

کاربران همچنین می توانند با خرید اعتبار در این برنامه ، با خطوط تلفن بین المللی و موبایل تماس بگیرند .

nimbuzz1

مزایا : در بسیاری از سیستم عامل ها قابل نصب است .

معایب : چت روم های نسبتا ساده — بدون شکلک

نتیجه گیری : یک برنامه عالی برای کاربرانی که زیاد با تماس های صوتی سر وکار دارند .

دانلود :  iOS | Android | Windows Phone | BlackBerryدانلود مستقیم فایل APK | کامپیوتر/دیگر سیستم ها


۲۰- ChatON

ChatON یک از برنامه هایی است که توسط شرکت Samsung توسعه داده شده است ولی علاوه بر گوشی های این شرکت روی بقیه گوشی ها نیز قابل استفاده است .

یکی از قابلیت های جالب این برنامه وجود سرویس ترجمه در چت روم های ۱ به ۱ است . ترجمه کلی برنامه شامل زبان های کره ای ، انگلیسی ، چینی و ژاپنی است . پیام ها اگر به زبان های فرانسوی ، آلمانی ، پرتقالی و ایتالیایی باشند می توان آن ها را به انگلیسی و برعکس ترجمه کرد.

chaton

مزایا : یک برنامه پیام رسانی است … به علاوه ویژگی هایی جانبی

معایب : کاربران فعالش کم هستند ، امکانات تکراری

نتیجه گیری : حتی کاربران سامسونگ که این برنامه به صورت پیش فرض روی گوشی هایشان نصب شده است ، تمایل دارند برنامه های دیگری را استفاده کنند.

دانلود iOS | Android | Windows Phone | BlackBerryدانلود مستقیم فایل APK | کامپیوتر/وب


 

این لیست برای معرفی برنامه های چت خوب و مطرح دنیا بود ولی چند نکته قابل ذکر وجود دارد :

  • Twitter شایع کرده است که در حال برنامه ریزی جهت ارائه برنامه پیام رسان خود بر پایه پیام های مستقیم اش می باشد .
  • ما سرویس های تجاری مثل HipChat را ندیده گرفتیم .
  • برنامه های مخصوص تماس های ویدیویی مثل Spin از لیست حذف شده اند زیرا قابلیتی برای چت متنی ندارند.

نکته : در این مقاله منظور از سبک آسیایی و طراحی آسیایی ، نوع طراحی به نسبت شلوغی است که مردمان آسیا دوست دارند برعکس اکثر ملت های غربی که طراحی ساده و آسان را می پسندند.

و در انتها : آیا شما برنامه دیگری می شناسید که در این لیست جایش خالی باشد ؟ برنامه چت محبوب شما کدام است و دلیل تان چیست ؟ منتظر نظرات شما هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.