هگرم

هگرم

برنامه جامع تجارت الکترونیک با هفت گام روابط مدرن: هگرم
هگرم

هگرم

برنامه جامع تجارت الکترونیک با هفت گام روابط مدرن: هگرم

3 عامل مهم و پنهان روابط عمومی درجهت برندسازی

هر برند، تکنولوژی، محصول و فرد داستانی برای گفتن دارد. فرقی نمی‌کند که شما دارای کسب و کاری هستید با 5 نفر کارمند یا اداره کننده 50 شرکت هستید. در هر صورت لازم است که بدانید چگونه داستان خود را به درستی و در زمان درست، برای افراد درست تعریف کنید

3 عامل مهم و پنهان روابط عمومی درجهت برندسازی 

  

در گذشته هم اهمیت روابط عمومی مشخص بوده است. استراتژی‌های استانداردی مانند تورهای مطبوعات، نمایشگاه‌ها، مطالب منتشر شده در مطبوعات و از این قبیل اتفاقات باعث ایجاد داستان «برند» می‌شد. سپس مانند بسیاری از صنایع دیگر، پیشرفت سریع، نوآوری و فن آوری، باعث ایجاد تغییر در این داستان شد. اما در تمام طول این وقایع یک چیز ثابت و بدون تغییر باقی مانده و آن هم هنر و جوهر اصلی داستان سرایی در مورد روابط عمومی بود.

 

حال سوال اینجاست که چگونه قادر به نوشتن و تعریف درست این داستان خواهید بود

 

1. اصل اول، نوشتن داستان برند خود

داستان‌سرایی همچون هنری است که برای انجام صحیح آن باید برنامه‌ریزی دقیق انجام داد و حساب شده اقدام کرد. یک مهارت لازم برای کارگزاران امروز روابط عمومی توانایی شناسایی و ارزیابی نکات دقیق و ظریفی در هر کسب و کار است. داستان سرایان ماهر برای این که بتوانند مخاطبان را جذب کرده و آنها را به پیگیری ماجرا تشویق کنند، از راهکارها و شیوه‌های خاصی بهره می‌برند. همانطور که گفته شد برای موفقیت در داستان‌نویسی برند، باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.

برای به دست آوردن این اطلاعات، باید سوالاتی از قبیل سوالات زیر و پاسخ به آنها را مد نظر قرار دهید: داستان شما درباره چه کسی است؟ رویدادهای داستان شما چیست؟ چشم انداز شرکت چیست؟ چگونه محصولاتی که به وجود آمده اند این چشم انداز را به وجود آورده اند؟ جایگاه این تجارت چه چیزی باید باشد که هیچ کس دیگری نتواند آن را انجام دهد؟ چگونه می توانید زندگی مشتریان و دوستان خود را بهبود ببخشید؟ هر کدام از این‌ها سوالاتی است که جواب آنها برند و فرهنگ یک شرکت را می‌سازد.

حال چگونه این کار را انجام می دهید؟ حقیقتا شما نیاز دارید که زمانی را در نظر بگیرید که داستانی را که تمایل دارید، بنویسید. دوست دارید زمانی که مردم درباره شما می‌خوانند یا می‌شنوند، چه احساسی نسبت به برند شما داشته باشند. صرف وقت و نوشتن داستان به شما کمک می کند که شکاف‌ها و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. اما تا حد امکان صادق باشید. اگر قادر نیستید که صادق باشید و تمام تکه‌های مختلف را در کنار هم بگذارید پس زمان نوشتن این داستان هنوز فرا نرسیده است.

 

2. سه عامل مهم برای حرکت به سمت جلو( پیشرفت)

روابط عمومی چیزی بیش از ارتباطات رسانه‌ای صرف است. اگر چه ارتباطات رسانه‌ای همچنان عامل بسیار مهمی است اما در حال حاضر 3 عامل بسیار اصلی وجود دارد که هر شرکتی باید برای نوشتن داستان خود به آن توجه کند.سنت ها،تشکیل اتحادیه ، حس تعلق.

 

عرف و سنت:

آنچه که اهمیت دارد توسعه روابط با چهره‌های کلیدی مهم است که به دنبال صنعت شما هستند. مهم نیست که این شخصیت کلیدی ژورنال، روزنامه فرصت امروز، آژانس رسانه اخباررسمی و یا یک نشریه تجاری باشد. نکته مهم این است که شما نیازمند پرورش و حفظ این روابط مطبوعاتی هستید تا آنها بتوانند در گزارش‌های خبری خود داستان شما را برای خوانندگانشان بیان کنند و آنها را از اخبار شما مطلع سازند.

 

تشکیل اتحادیه:

ایجاد رابطه زمانی رخ می‌دهد که شرکت دارای روابطی به صورت آنلاین با مخاطبان است تا بتواند محتوای مناسب و خاصی برای خوانندگان خود تهیه کند. هر روزه هزاران برند به طور همزمان روابطی مستمر و آنلاین برقرار می کنند که نیازمند محتوای جالب و تازه است. بهترین راه برای انجامش هم این است که بدانید چه چیزی را ارائه کنید که یک نهاد رسانه‌ای آن را ارزشمند تلقی کند. داده‌ها، نظرسنجی‌ها، بینش‌های مشتریان و دارایی‌های دیگر می تواند گزینه‌های مناسب برای دیگران باشد.

 

تعلق:

آینده روابط عمومی محتوای تعلق خواهد داشت. به طوری که یک ارتباط عاطفی و انسانی نیز با مشتریانتان ایجاد می‌کند. این کار می تواند یک پست در وبلاگ یا انتشار یک ویدئو باشد. این روند ادامه خواهد داشت تا جایی که شرکت‌های بیشتری بتوانند ارتباطی مستقیم با مشتریانشان برقرار کنند. برندهای انسانی معمولا با پذیرش بیشتری نزد مردم مواجه می‌شوند ، چرا که چهره صنعت را به لطف احساسات سرشار خود نرم و منعطف می‌کنند. مخاطبان به برندهایی بیشتر توجه میکنند که از جنس خودشان بوده و بتوانند به خوبی پاسخگوی نیازشان باشند.

 

3. روابط عمومی یک منبع سودآور و منفعت آمیز است نه هزینه بر

بازگشت سرمایه در هرکاری که مرتبط با روابط عمومی است بسیار گسترده و بدون مرز است. هنگامی که شما به تمام مکان‌هایی فکر می‌کنید که داستان شما به آنجا رفته است، نمی توانید خود را متقاعد کنید که در این نظم و روابط عمومی سرمایه گذاری نکنید.

ار آن جایی که این مقدمه چیزی نیست که کسی بتواند مانع کار شما شود، نیاز به صبر و تحمل بسیاری است تا نتیجه آن را ببینید. بعضی از شرکت‌ها معمولا روابط عمومی را مانند یک هزینه اضافی در نظر می‌گیرند. حال آنکه در حقیقت روابط عمومی باید به عنوان یک مرکز سود دیده شود. از زمان پیشرفت علم، SEO و توسعه کسب و کار، روابط عمومی می‌تواند همچون یک کاتالیزگر عمل کند و به سرعت برند شما را در دید افراد درست قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.